onsdag 21. oktober 2009

Søte, små julegavetips


For oss som har julegaveliste like innholdsrik som en telefonkatalog ( ihvertfall som Ditt distrikt...), og egentlig burde begynt på julegavene lenge før startskuddet for fellesferien gikk, og i tillegg liker å LAGE julegaver - ja, vi er definitivt seint ute nå...Men bedre seint enn aldri,og det er jo ennå tid igjen til f.eks. å sy et par pulsvarmere til tante Marte



Og gjerne et par til tante Olga og...



Pulsvarmerne er lagd av ullfilt (har masse rester etter at jeg har sydd ullfiltkjoler, ypperlig til dette formålet) og de er superraske og lette å lage. Ullfilt rakner jo heller ikke, så det er bare til å dure i vei og sy de sammen med vanlig rettsøm. Det kan være greit å sette på pynt og bånd FØR du syr pulsvarmerne sammen:-)

Eller hva med et lite hjerte til ho mor??



Her laget av malt bomullsstoff med applikasjon. Ullfiltrester er supert til hjerter og. Under pyntet med et lite fototrykk (ser man nøye på bilde, så ser man at dette er et hjerte som kan passe til far og...)


Og se hvor fint man kan pynte med hjerter:





Eller hva med en fin tøypose til de søte små til byttetøy eller kanskje leker?



Tøyposen kan jo gjøres enda mindre og brukes til duftepose. Kjekt å ha til pynt, eller i undertøyskuffen for oss som bruker Neutral vaskemiddel...

Håper dette kunne være til inspirasjon for noen. Og til dere som ikke er så fingernemme :Husk, det ligger MYE omtanke og kjærlighet og ikke minst tid bak en hjemmelaget gave:-) Tenk på det neste gang du får en slik gave. Noen har brukt tid og omtanke for å lage noe til nettopp DEG! (Skal tenke veldig hardt på det neste gang ungene kommer hjem fra barnehagen med selvlagde gaver...)



9 kommentarer:

  1. Hei og takk for koselig hilsen hos meg ;O)
    Så mye fint du lager!
    De pulsvarmerne var jo superfine!
    Legger deg til på blogglisten min!

    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Nydeleg ting du har laga,
    og tenk å vere så heldig
    å få noko av dette.
    Eg er så fasinert over
    desse nydelege bileta du syr.
    Ønsker meg*
    Ha ein fin kveld.
    Smil H

    SvarSlett
  3. Å, takk skal du ha! Kjenner jeg blir nesten litt rørt av sånn skryt, og veldig glad!

    Ha en riktig fin kveld, du og!

    Klem

    SvarSlett
  4. Tack för dina fina ord :) Älskar din blogg !! Så mycket fina saker !!!

    SvarSlett
  5. Så mye fint!! Pulsvantene var supre. De falt jeg virkelig for, men det spørs om jeg rekker å lage noen selv.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Så fine de pulsvarmerene var da... Der fikk jeg ett lite tips!!! For meg som ikke er så flink på symaskin,kan de syes for hånd??

    Håper du har tid og lyst til å komme nedom skolen en dag.. Kan ikke få nok tips
    Ha en kjempefin kveld min venn <3

    SvarSlett
  7. Ja, Monica, de kan syes for hånd, men du klarer det nok med maskin skal du se:-) Jeg har masse rester hvis du vil ha å lage av.

    Skal prøve å få tatt meg en tur neste uke, nå er det altfor lenge siden.

    Ha en kjempefin kveld du og, vennen min!

    Klem

    SvarSlett
  8. Jeg kunne nok ha lagt inn drøssevis med kommentarer for du er så utrolig flink. Er inne på bloggen din og titter hver dag, og det er stadig nye overraskelser. Som vanlig ligger jeg l a a a ngt etter rundeskjema, men så vidt jeg vet på nåværene tidspunkt har jeg "fri" i hele morgen, så da må jeg sørge for å komme ajour. Har ikke særlig tro på at du går rundt deg selv. Din produksjon viser jo det stikk motsatte. God natt og klem fra Smykkas

    SvarSlett