torsdag 15. april 2010

Kule knapper


Jeg er jo en aldri så liten knappeelsker og lar meg lett begeistre over fine og annerledes knapper. Sånn som disse knappene fra Snella og Petronella. Egentlig så må jeg innrømme at hele Snella og Petronella hadde gått litt i glemmeboken inntil i forgårs da jeg var en liten tur innom Nøstebarn og oppdaget esken med de fineste knapper fra nettopp Snella og Petronella. Der hadde de blant annet disse herlige dyreknappene over. Knappene er ganske store og koster rundt 60 kr. Kjempeflotte blikkfang på et barneplagg.

Da jeg kom hjem måtte jeg selvfølgelig en tur innom nettbutikken deres også. Der fant jeg flere flotte barneknapper som disse herlige figurene her:


Tror disse er en av mine favoritter:-)

Hos Snella og petronella er det knapper for enhver smak. Her er knapper for roseelskerne,


knapper for nostalgikerne,


for de dristige,


og enda flere morsomme dyreknapper.


I tillegg finner du brosjer, smykker, øredobber og mansjettknapper. Jeg synes mansjettknappene var råstilige og lurte på å gå for disse i en 40-års gave. Tekst kan du velge selv, men jeg likte godt denne her:


Synes kanskje super mann, veldig sexy og stor sjarmør ble litt voldsomt. Selv om mottageren nok hadde likt det godt og ment det var en veldig treffende og beskrivende tekst:-)

(Alle bilder er lånt fra Snella og Petronella.)

Bloggen er nå registrert hos Bloggurat http://bloggurat.net/minblogg/registrere/2f3d6f23ea9766f02909f0313e332b5fda12f6b6">presentert bloggen min på Bloggurat.

27 kommentarer:

  1. ÅÅÅ - der var det mange søte knapper!! Likte best de med dyrene. Tror jeg må vente litt med syplanene mine, tiden strekker ikke til for øyeblikket. Har nesten ikke tid til en runde i blogglandia heller! Hørt så gale...hihi!!
    Kos deg i dag. Klem!

    SvarSlett
  2. Eg ser det er ei stund siden eg var innom Snella og Petronella sin nettbutikk.
    Så mange nye flotte motiv som er komen.
    Eg har brukt kanappane derfra på mange ting og dei er nydeleg fine:)))
    Fin dag til deg.
    Smil H

    SvarSlett
  3. Uff da, litt skrivefeil, men det var knappane. det skulle stå.

    SvarSlett
  4. Så herlige knapper!!!! Jeg falt for de med roser, og den nostalgiske:DDDDDDD Men jeg må finne ut hva jeg i så fall skulle bruke de til....... Klemz

    SvarSlett
  5. Så fantastisk å finne så stilige knapper. Jeg må visst innom og ta en liten bestilling hos snella og petronella. Navnet i seg selv var jo også herlig.

    SvarSlett
  6. Oj, så mange flotte knapper! Jeg synes også knapperer sjarmerende og¨så kan de brukes til så masse!
    Ønsker deg en flott helg.
    klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Her var det mange fine knapper!
    Tror jeg må inn og kikke...

    SvarSlett
  8. Har vært innom dette nettstedet og kikket på knapper mange ganger, men jeg kan vel ennå ikke kalles for kunde. Men fristelsen er stor.

    SvarSlett
  9. Jeg har sett på de knappene tidligere - skikkelig kule! Mine favoritter var faktisk de som du likte best også!
    Jeg har sansen for de øredobbene de selger også - altså, øredobbene i seg sjøl er ikke så heftige, men liker ordene!
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  10. Enig med deg, likte også de to øverste. Nydelige :)

    SvarSlett
  11. Jeg må ta sjansen på å komme inn til deg igjen, for:
    De tre siste gangene etter jeg har vært inne hos deg, har skjermmen min begynt å hespe opp sider som har vært umulige å fjerne. Eneste utvei har vært å slå av maskinen. Og så ha på diskopprydning.
    Har du hørt andre som har opplevd dette?
    Eller har du sjøl problemer?
    Jeg har nettopp fått ny maskin, den forrige kollapset, enda den var ganske ny.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  12. De er så fine de knappene derfra, var i et selskap hvor venninnen min fikk øredobber derfra,kjempeflotte!!
    klem

    SvarSlett
  13. Nei makan, jeg kjøpte meg en ring igår fra Snella og Petronella og vet du hav det sto på den

    har
    kjerne
    kar

    Og mannen har selvsagt fått et par mansjettknapper som sier intet ringere enn
    "Super" " Mann"
    Jeg digger hennes knapper stroveis, og har byttet ut knappene på flere plagg. En enkel sort, billig golfjakke ble SÅ stilig med nye knapper fra Snella :))
    Nydelig innlegg, jeg er så glad i de knappene ♡♡♡
    Ønsker deg en strålende helg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  14. Jepp! Måtte også innom for å ta en titt, det var en stund siden sist. Massse fine, både med sauer og noter bl.a. :) Man kan lett la seg friste. Ha en fin kveld videre, klem

    SvarSlett
  15. Hei. Så stilige knapper. Er helt imponert.
    :) Susanne

    SvarSlett
  16. Takk for tipset.Jeg har begynt å strikke barnetøy og strevde litt med å finne koselige knapper.
    Klem

    SvarSlett
  17. Så nyyydelige knapper:o))
    Helt enig at det er et vakkert blikkfang:))

    Kunne sånn ønske at jeg klarte å sy eller strikke.. Men, mitt eneste skjerf til arvingen ble lagt på hylla i barnehagen, hi hi...
    Ble en smule slukøret da *fnis*

    Ønsker deg en god kveld.

    Klem Tonje

    SvarSlett
  18. Kjempegøye knapper:) Den siden måtte lagres..

    Klem..

    SvarSlett
  19. Artige knapper og har brukt en del av disse selv.
    Ha en fin kveld
    klem fra meg

    SvarSlett
  20. Hei på deg du.
    Nonstop til nordnorge?hmmm det blir litt drøyt for meg.Vi har snakket mye om og reise nordover,vi får se.Vi er elendige på og planlegge ferie=)
    De knappene er søte da. håper du har det bra.Tenker masse på deg.
    Klem

    SvarSlett
  21. Tenk at knapper kan bli så spennende, rene kunstverkene. Fine mansjettknapper og, med koselig tekst.
    Ha ei fin helg Barbro.
    Klem : )

    SvarSlett
  22. Kjempe gøye knapper! Mansjettknappene var en god ide å gi til han som har ALT!!!

    Takk for TITTEN =9

    SvarSlett
  23. En knapp er ikke bare en knapp skjønner jeg...

    Var ikke klar over at det fantes så mye fint innenfor knappeverden.

    Mansjettknappene var utrolige stilige, glimrende gavetips

    Ha en fin dag du også!

    Klem

    SvarSlett
  24. Ja, de knappene er virkelig noen smykker. Så lekre, jeg kunne hatt lyst på dem alle sammen!

    SvarSlett
  25. De knappene er bare nydelige - har noen på lager,hmmm:-)
    Skal bestille broderier av deg Barbro , men har dessverre ikke tid akkurat nå(har såå lyst..!)..!
    Har FOR mange jern i ilden(les.Familie!, he he!)
    Blir så imponert over deg og alt du skaper:-)
    Har Lene stengt ( kjole )bloggen sin..?- så synd for den var fin...
    Riktig god helg vennen,
    klem Hege.

    SvarSlett
  26. Heisan:)

    Er så enig med deg, de har så mange søte knapper! Her var flere jeg aldri har sett før,knallfine!

    Ønsker deg en flott helg, klem fra meg

    SvarSlett
  27. Jeg liker best de dristige knappene jeg da :-)
    og de med små ord på :-)
    Vittig å se bilder fra huset ditt da du flyttet inn, om det var blått hos deg så kan jeg love deg at det var ROSA (!!!!) hos meg!
    Og gult, kan du tenke deg rosa og gult i kombo med eikekjøkken... Jeg gremmes!
    Ha en riktig flotters helg!!!!

    SvarSlett