mandag 7. juni 2010

En strålende dag


I går var vi i bursdagbesøk hos gode venner, noe som både var hyggelig og veldig lurt. Ettersom de hadde rikelig med kaker til overs, så fikk jeg restene (høres litt kjipt ut å skrive rester, for dette var alt annet enn kjipt) med hjem og kunne servere de i dagens bursdagsbesøk. Dette var helt genialt, og jeg går for samme taktikk neste år:-) 


Voksduken med polkadotter har jeg hatt i flere år, og den er både fin og praktisk når man skal dekke til besøk, og aldri så lite krøllete. Men hvordan er det mulig å få duken glatt igjen når den hverken skal tromles eller strykes??? Og gjett hvem som MÅTTE prøve å stryke en voksduk i dag.... Et stunt på høyde med å putte erter i nesen, selv om mor har sagt at vi ikke skal gjøre det. Kan ikke anbefales. Krysset over strykejernet på vaskelappen er nok ikke tatt helt ut av det blå.

Akkurat nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal ta et stykke snickerskake, sjokoladekake, marsipankake, ostekake eller eplekake. Tror jeg tar litt av alt - og fortrenger at bikinisesongen er rett rundt hjørnet. Trøster meg med at bikini ikke akkurat er det hyppigst brukte plagget på våre årlige ferieturer nordover...


19 kommentarer:

  1. Smart!! :)
    Bare kos deg, årets sesong er for sent å tenke på, pris sommeren stolt i bikini, kake eller ikke :)

    Oppdaget akkurat bloggen din via Grethe.. Ble helt betatt av alle de nydelige tingene du lager!
    La meg som følger og vil gjerne lese mer om dine prosjekter :)

    Tove

    SvarSlett
  2. He he he - man MÅ bare prøve vettu, det kan jo være at (stryke)merkingen er feil ;-)

    Nam - det hørtes bra godt ut med kake, og du hadde litt å velge mellom også :-D

    Vi blir på hytta hele ferien, så da er det vel ikke så mye å stresse med bikiniformen. Er man gift, så er man gift - i gode og onde dager, du vet...

    Ha ei flott uke og klem fra Siv

    SvarSlett
  3. He , he herlig innlegg Barbro!
    Nydelig farve på den duken da!
    Ha en fin dag imorgen ,klem Hege.

    SvarSlett
  4. GRAAAATULERER MED DAGEN:) Det er enda noen få minutter igjen av bursdagen din, men det er vel først til neste år at vi virkelig skal slå oss løs du og jeg..er det ikke??? Håper du har hatt en knallfin feiring! Flotte bilder og farger på dette innlegget og jeg ler meg ihjel av stryking av voksduk? hehehehe:) KLems

    SvarSlett
  5. Ja, bare kos deg; jeg har sluttet helt med bikini:O)..og kommer varmen får vi bare ta imot med et smil;)
    Ha en flott morgendag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med dagen!! Så flotte bilder! Skikkelig sommerstemning! Smart med å overta kaker :)) Smak med god samvittighet!! Det er ikke de små bitene man legger på seg av ;) Så da kan man ta maange små biter! Ha en fortsatt finfin uke og bursdagsfeiring! Klem

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen! Jeg feirer deg gjerne, send bare litt ostekake hit. Bikinisesongen? Vi kan bare benytte oss av en sånn bikini fra 50-tallet som jeg så på markedet på søndag. ☺

    SvarSlett
  8. Gratulerer med vel overstått bursdag, herlige bilder og kjempefin voksduk. Jeg er selv på jakt etter en voksduk men finner ikke den jeg vil ha. hørtes himmelsk ut med så mange kaker å velge mellom. klem

    SvarSlett
  9. Du har en herlig humor i din blogg.
    Har sans for den.
    Tenker at kakene smakte, ble nesten litt misunnelig her jeg sitter...
    Ønsker deg en super" bikini- fri" dag..

    SvarSlett
  10. Gratulerer med dagen. Hørtes genialt ut med rester. Tror jeg også må finne noen som fyller året før meg...:-)
    Det hørtes mindre genialt ut å stryke en voksduk, men jeg kunne faktsik prøvd selv. Man prøver alltid før man leser bruksanvisningen????
    hihi.

    SvarSlett
  11. Hahaha...Erter-i-nesen-prosjekter vet vi en del om!:) Det med krøllete voksduker kjenner jeg til, men jeg har pleid å brette dem og legge noe over sånn at de blir presset litt, det hjelper. Ha en fiiin dag i solen:) Klem

    SvarSlett
  12. Gratulerer med dagen!

    hehehe... ja, man laerer av erfaring...

    ha en fin (strykefri) dag!

    SvarSlett
  13. Herlig innlegg Barbro - både i ord og bilder (herlig taktikk) :o) Rose er min sommerfarge nummer 1, og gerbera bildene dine var superskjønne!!!

    Nyt en "bit av alt" og ha en fortsatt strålende uke!!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  14. Gratulerer med gårsdagen Barbro!!
    Et herlig innlegg, muntert som alltid!!
    Artig at du testet ut hvor den EGENTLIGE grensen for behandling av voksduk lå... Du er nå bare herlig!!
    Anbefaler deg å nyte hele kakefatet - (ikke kakefatet akkurat, men kakene oppå...)kos deg - og du er det varmt kler du i deg den lekreste bikini, du burde lage noen med slike muntre klovneansikt! Kos deg min venn! Kos deg!!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  15. Gratulerer !
    Kos deg med noen kakestykker med god samvittighet:) Klem

    SvarSlett
  16. Når du først har så mange kaker i hus, er det rett og slett et must å smake på dem.

    SvarSlett
  17. Gratulerer med gårsdagen!!! Den skjønte ikke jeg,men din mor har sladret;)

    SvarSlett
  18. Kakene må jo spises opp, og skulle dere få en varm sommer i nord, så er det jo mulig med hel badedrakt.

    Det var et flott besøk hos deg.

    Klem

    SvarSlett
  19. Det var en søt vase med gerbera du hadde !!

    SvarSlett