torsdag 2. september 2010

En veldig god sak


Her kommer enda et par bilder som jeg har laget. Elisabeth lurte på om det i det hele tatt var mer veggplass hjemme hos oss til å henge opp bilder. Og det er det:-) Faktisk så eier jeg ikke et eneste tekstilbilde selv. De aller fleste bildene er laget på oppdrag (akkurat nå er det bestillingsstopp), for å gi i gave, eller min mor snapper de med seg. 

Hos min mor derimot er det vel det jeg vil karakterisere som fullt. Min mor er maksimalist på sin hals, og får selveste Cowboy - Laila til å blekne i forhold. Min mor elsker farger, stæsj - og ikke minst perler, og hennes store lidenskap er å lage perlesmykker.


Og damen er dyktig, ingen tvil om det. Nå har imidlertid moderen fått en aldeles strålende ide. Hun har begynt å lage kjempeskjønne små bokmerker av perler, som hun selger for den nette sum av kr. 50,- . Inntektene av dette salget gir hun uavkortet til humanitært arbeid i Uganda (i første omgang til et mobilt sykehus).


Så i tillegg til å bli den heldige eier av et flott og uniktbokmerke (se bildet), så støtter du altså en veldig god sak. En femtilapp har dessuten de aller fleste av oss råd til - og vi har alle et moralsk ansvar for å hjelpe medmennesker som ikke har det så godt. Vi skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer oss selv!

Så ta gjerne turen innom bloggen til min mor og bestill deg et bokmerke, eller to. Kjekke å ha selv, og supre som venninnegaver, eller hva med julegaver??? (Min mor liker å skrive lange innlegg om veldig mye, så bare scroll deg litt nedover, så kommer du til saken)

Og etter at du har bestilt deg et bokmerke, så kan du legge turen innom bloggen til Namaste. Snille, gode Namaste har på bakgrunn av bokmerkeprosjektet laget en give away, hvor alle som har kjøpt bokmerker kan delta. Så i tillegg til å få et fint bokmerke og støtte en god sak, så har du også mulighet til å vinne en premie. Litt av et kinderegg!

Løp og kjøp, og ta helg med litt bedre samvittighet:-)





20 kommentarer:

  1. Du må stagge din mor, hun kan da ikke løpe avgårde med alle bildene dine, he he. Supert tiltak av dama, så da veier vel den ene gode gjerningen opp mot "bildetyveriene". ☺ God helg!

    SvarSlett
  2. hei.
    du lager så nydelige bilder,skjønner godt at din mamma må ha dem med seg.
    å så nydelige bokmerker,skal innom å se nå,
    flott menneske hun er som gir bort til trengende.
    ønsker deg en nydelig fredag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Endå flærre nydelige bilder ser eg, og eg seie meg enige med Elisabeth :o)

    Detta var jo et aldeles flott innlegg!!! Du fikk sagt det så veldig bra syns eg, så eg ser ikkje vekk ifra at eg må "stjela" nåken setninger fra deg ;o)

    Det e nok ein stolt mamme og nå tenke eg. Komme ikkje øve at det faktisk e mammen din, hihi :o)
    Harlige e dåkke begge 2!!

    Eg ser ikkje vekk fra at detta nydeliga innlegget ditt sette litt fart i giveawayen, og det hadde jo vore fantastisk!

    Får ikkje håpa stakkars mor blir overarbeida då ;o)

    Ha ei fortreffelig helg søtaste du, så blogges be :o)

    SvarSlett
  4. Nydelig,måper hver gang jeg ser dine kunstverk. :)Klem.

    SvarSlett
  5. Dette må bli i meste laget for selveste Smykkas -nå baller det nok på seg! Hun får mer enn nok av bestillinger framover!
    Men bokmerkene hennes er flotte, og at pengene går til en god sak er enda flottere!

    SvarSlett
  6. Du har en herlig og helt spesiell mor. :)

    SvarSlett
  7. Heisan du.
    Du lager jo bare de lekreste tekstilbilder...
    :) Og de mor er en flott og kreativ dame, som jeg ofte er innom.
    :) Susanne

    SvarSlett
  8. Jeg har faktisk bestil et bokmerke, så jeg får ta turen til Namaste også;)
    Herlig bilde du har laget igjen!!
    Ha en flott fredag videre og klem fra meg;)

    SvarSlett
  9. Så fint at det går til en god sak!
    - og jeg må må kikke innom mamma`n din skjønner jeg:-)
    Kjempe-nydelige bilder Barbro!(vil ha alle!)
    Stoor helgeklem fra tekstil- trykk - dama(el. no`sånt,fnis!);-D

    SvarSlett
  10. Tusen millioner takk for at du har skrevet så flott om bokmerkene. LITT AV EN REKLAME.

    Det ender vel med at hvis jeg har vanskelig for å sovne en kveld, så trenger jeg ihvertfall ikke telle sauer. Det her vel ikke nødvendig å si hva jeg kommer til å telle.

    Dette var en ordentlig stor og positiv overraskele, og når jeg innimellom teller over hvor mange kroner det blir, så tenker jeg på alt det flotte som kan gjøres for de pengene som jeg får inn. Det er mye mer enn mobilt sykehus som står på listen, for disse ildsjelene i Uganda tar seg av gatebarn, narkomane, alenemødre bl.a.

    Det skal bli kjekt å ha de to små her i helgen.

    Varm klem fra mamma

    SvarSlett
  11. Så fin header du har fått deg :-) Er det ikke merkelig hvor lite man faktisk sitter igjen med selv av alt det man har laga.....

    Et bra tiltak av mora di - skal ta meg en titt inn til henne :-D

    God helg og klem fra Siv

    SvarSlett
  12. Kjempefine bilder du lager, Barbro! De ser så kjente ut synes jeg - har du et utsalgssted i Bergen der jeg kan ha sett dem, kanskje?
    Uansett, det er ikke rart de går som varmt hvetebrød. Kan ikke si at MIN mor har revet vekk broderiene mine akkurat... ;)

    Nå har jeg bestilt og betalt bokmerker hos din mor på SMYKKA, kule bloggen som jeg fant via Namaste, før jeg visste at det var morra di!
    Synes fortsatt det e litt tidig.

    Gleder meg til pakke i posten!

    Fin helg til deg!

    SvarSlett
  13. SMYKKAS var det ja, med S.
    Fra nå av skal jeg prøve å huske det!

    SvarSlett
  14. Så flott da!! Skal ta en tur innom i løpet av helga!! Flotte bilder...herlige farger!!
    Go helg!! Klem

    SvarSlett
  15. Beundringsverdig innsats - jeg svinger innom moder'n din etterpå :o)

    Masse fint og nytt på bloggen din siden sist ser jeg, jeg får lese meg nedover her :o)) Har vært litt dårlig med blogging i løpet av sommer'n, men desto mer av kos og ferie - akkurat slik vi liker :o)) Men nå er det høst og bloggetid - så da "sees" vi snart igjen!

    Ha en strålende helg!
    Klem fra meg i Småbyen :)

    SvarSlett
  16. så utrolig flott av din mor da! og så dyktig! det var henne som hadde laget det du viser på bildet sant? for det var knall stilig! nesten sånn at jeg nesten glemte å kommentere ditt verk hehe veldig fint bilde Berbro :-) livlige farger!

    men jeg må si jeg liker det å kunne støtte en sak ved å kjøpe noe. det er jo en av måtene leger uten grenser får sine intekter og jeg har sett at flere organisasjoner gjør det samme for en stund tilbake drev star tour å solgte litle travellers eller hva nå de små dukkene het de ble lagd av mennesker fra sør afrika som var hiv smittet. og dette var da deres måte å tjene inn pengene sine til familien mener å huske at dette var kvinner men nokk om det herlighet hvis jeg skriver mer nå så blir dette nesten ett innlegg hehe ble litt engasjert:p men det jeg ville frem til at jeg skal ta en titt på din mors blogg! og jeg må si hun er kjempe modig og gavmild som gjør det! trenger flere slike mennesker her i verden! :D

    Ha en strålende kveld!

    SvarSlett
  17. Wow....så fint, med herlige farger.
    Likte begge to, men særlig katten.

    og tusen takk for koselig kommentar hos meg.
    Fargen på kjolen er en av mine yndlingsfarger, så jeg beholder den nok selv.

    Ønsker deg en nydelig helg!

    Hilsen fra Mimmi-leone

    SvarSlett
  18. Du lager så fine bilder!

    Så bra det mamman din gjør er, å hjelpe andre er en veldig viktig ting.

    God lørdag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  19. Hei og hopp! :)

    Nå har jeg lest meg nedover alle innleggene på denne siden, og liker meg så godt at jeg velger å bli. Så.. Da har du dermed fått en stakler fra Huldreheimen. :)

    Fant deg inne hos Pafrika og Belfini, og må virkelig si gratulerer med awarden! Hipp hurra! Skjønner godt at du fikk den. Måtte den varme godt inni hjerterota, og det tror jeg så absolutt den gjør. :)

    Hei og god helg fra Huldra

    SvarSlett