torsdag 23. desember 2010

Godt med alt som er gjort


Etter å ha vært vertinne for 15 juler på rad, så har jeg lært meg en del triks når det gjelder å prioritere. Derfor blir alltid bordet pyntet lillejulaften så tidlig som mulig. Da slipper man å stresse, og det er fremdeles koselig å pynte bordet. Dessuten kan man ennå få tak i det som man eventuelt måtte mangle.


Jeg liker godt å dekke med løpere tvers over bordet, og disse fant jeg på Åhlens i går til halv pris sammen med hjertene. Kongler plukker jeg alltid med meg når jeg kan sånn at jeg alltid har et lite konglelager liggende. Kjekt å ha:-)


Og masse lys hører selvfølgelig med for å skape julestemning.


Billigbukett med tulipaner fra Rema 1000, litt granbar, noen fluesopper, hjerte og sløyfebånd duger lenge som juledekorasjon.


Da er ihvertfall bordet dekket og klart. Synd vi ikke har det like ryddig som det ser ut på bildet... Nå står resten av huset for tur. Det er nok en stund til julefreden senker seg her...

Ha en fin lillejulaften!




20 kommentarer:

  1. Så koselig.
    Ja nå kan julen bare komme til dere ivertfall.
    Ser nå alltid ut til å være strøkent der:)
    Ha en god jul!

    SvarSlett
  2. Så koselig bord. Jeg var vertinne for første gang julaften i fjor. Vi hadde flyttet inn i huset en uke før, og det var blitt lite tid til juleforberedelser. Da stod jeg og dekket bordet da gjestene kom julaften. Det gjør jeg ikke i år, men tar det i morgen formiddag tenker jeg...

    God jul!

    SvarSlett
  3. Heisann:)
    Så koselig julebord, og herlig julehus du har:)Nå er det virkelig jul altså!
    GOD JUL, ha en flott julefeiring!!
    Stor juleklem herfra!

    SvarSlett
  4. Så koselig! Ha en skikkelig flott julefeiring, kjære Barbro.

    SvarSlett
  5. Lekkert.
    Riktig god jul.
    Klem:)

    SvarSlett
  6. Koselig julstemning og flott dekket bord.Ønsker deg og dine en riktig god jul,Barbro.Klem

    SvarSlett
  7. så koselig du har pyntet :o)
    Riktig God Jul!
    Klem J.

    SvarSlett
  8. Nydelig pyntet bord. Ha en riktig god jul. Julestemningen skorter det iallefall ikke på ;0)

    Juleklem fra meg!

    SvarSlett
  9. Så flot et jule bord :o) Rigtig glædelig jul. Klem Betina

    SvarSlett
  10. Heisan Barbro
    Så nydelig dekket bord; koselig med rødt og hvitt!
    Jeg er også selv alltid vertinne julaften og har nok slått din lange fartstid med fem-seks år. Som deg dekker jeg også alltid bordet lillejulaften men gjerne på kvelden. Det er så deilig når det står ferdig dagen etter.
    Ønsker deg en glad stemingsfull jul!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  11. Fint bord - fikk akutt lyst til å sette meg ned og bli servert!
    Her i heimen er det i skrivende stund intet som innbyr til fotografering...
    Siste innspurt nå, med stryking og gulv-vask.
    Akkurat nå er det kaffepause.
    Ønsker deg en fin julefeiring med masse kos :)

    SvarSlett
  12. Ååå, så koselig og fint det ser ut :) Her gjenstår enda litt gulvvask - men for øyeblikket er det rast og ro med Flåklypa og non stop! Også er jula her - om man er klar eller ikke. God jul! Klem :)

    SvarSlett
  13. Så koselig julebord!
    Jeg pynter nok det i morgen som jeg pleier, men det er mer enn nok annet å gjøre i kveld og natt før julefreden senker seg her hjemme.
    Ønsker deg og dine en riktig koselig jul! Tror ikke jeg rekker noen bloggerunde i morgen :)

    SvarSlett
  14. Så koselig du har pyntet:))

    God jul til deg:))

    SvarSlett
  15. God jul Barbro! Nyt julehøytiden for alt den er verdt! Tusen takk for herlig inspirasjon! Gode klemmer!

    SvarSlett
  16. Nydelig pyntet bord...Og veldig godt for alt som er gjort;) Ønsker deg og dine en fotreffelig julefeiring.Klem Caroline

    SvarSlett
  17. Fint julebord du har dekket. Ha en riktig god jul!

    Klem

    SvarSlett
  18. Så fint dere har pyntet!
    Ønsker deg og dine ei vakker jul!
    Juleklem : )

    SvarSlett
  19. Nydelig julebord!!!

    Gode ønsker for en koselig julefeiring til deg og dine kjære, klem ann helen♥

    SvarSlett