tirsdag 5. april 2011

Just lovely


Dette begynner visst å bli reine putebloggen, men jeg måtte jo vise strikkeputen fiks ferdig og:-) Puten er altså strikket av remser av et sengetøy, og for å gjøre den litt mer spenstig, så har jeg brukt litt av remsene til å forme "love". Syntes det passet bra, siden vi er en sånn utrolig kjærlig og lovely familie... Remsene er sydd på med vanlig sikk sakk.


Baksiden er ikke fullt så lovely, og er laget av en gammel og formløs cardiganjakke som bare hang som skapfyll. Jeg har beholdt kneppingen, sånn at jeg enkelt og greit kan ta av trekket:-)


23 kommentarer:

  1. Stilig pute, og flott med gjenbruk :)

    SvarSlett
  2. Jeg bøyer meg nok en gang i støvet :)
    Takk for at du viste baksiden også! Jeg har mange puter i hodet mitt, men sliter med lukking og sånt og sliter med å starte. Men jeg har et par gamle skjorter som kan klippes opp, så da skal jeg jammen bruke knappestolpen til bakstykke :)

    SvarSlett
  3. Det ble en nydelig pute :O))) Så utrolig smart bakstykke !!! Sitter å syr puter selv i dag....neste gang kanskje jeg låner tipset ditt å tar en jakke som bakstykke for de har jeg en del av i posen med klær som skal bli noe annet :O) Ha en kjempe fin dag !!!

    SvarSlett
  4. Heia!
    Puten din ble nydelig, lurt med den jakken:)
    Den må jeg prøve også;)
    Ha en fin vårdag.

    SvarSlett
  5. Takk for at du ga meg ny gnist! Jeg har foreløpig bare "remset opp" et dynetrekk til et
    enormt garnnøste, men nå skal du se jeg kommer i gang med strikkinga også! Og "love" i samme remse ble jo knallstilig! :D

    SvarSlett
  6. Fy, søren... den ble lekker!!!
    Likte den veldig godt :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  7. Så stilig! Du er så kreativ :o) Du er utrolig flink til å bruke stoffer du har fra før, det kaller jeg redesign på sitt beste :o)
    Ønsker deg en finfin tirsdag !
    Hilsen Ingebjørg

    SvarSlett
  8. Puta ble stilig.
    Inspirerende. Men jeg måtte nok funnet et litt mer fargerikt sengetøy.
    Ellen :)

    SvarSlett
  9. Flott pute og det med å bruke gamle jakker som bakside var jo utrolig smart :)

    SvarSlett
  10. Så fin en pude, synes faktisk den er sjov også ;)

    SvarSlett
  11. Flott pute, og så er det jo gjenbruk (eller redesign på godt norsk, hehe)!

    SvarSlett
  12. Så fin puta ble! Og baksiden var jo supersmart, du er en mester i gjenbruk. Nå er det vel bare å rive opp retrosengetøyet og la seg inspirere til å strikke i vei. Hvor mye filler brukte du?
    Søtt med tekst på :)

    SvarSlett
  13. Så flink med gjenbruk du er. OG for en inspirasjon. Må bli det neste jeg skal prøve meg på. Rive opp alt det slitne sengetøyet jeg har liggende.
    Nydelig og tøff pute.
    Kos deg

    SvarSlett
  14. Den ble jo knall tøff:)) Kreativt:)

    SvarSlett
  15. Den ble litt søt og litt tøff :-) Så smart å bruke ei jakke som bakstykke ;-)

    Ha ei flott uke - klem Siv

    SvarSlett
  16. Så tøff den ble. Skikkelig gjenbrukspute det der, da? Bakstykket var ganske enkelt genialt. Arbeidstempoet ditt imponerer meg. Du er en skikkelig Duracell-kanin!!
    KLEM!

    SvarSlett
  17. Det ble knallkult!
    Digger puter kjenner jeg;))
    Tror jeg snart må henge meg på putedillen din jeg;))

    Klem Line

    SvarSlett
  18. Kanonfiiiin!!! Og så smart!! Nok ein gang sko eg ønska eg kunne strikka... Ikkje tålmodig nok! :-)
    Baksiå va og kjempesmart og praktisk! Takk for tips :-)

    SvarSlett
  19. Super idé. Går ut ifra at puta var rask å strikke også.

    SvarSlett
  20. Kjempe fin og kreativ....
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  21. Knallfin!!! Noe sånt fikk jeg også lyst til å lage :))))

    SvarSlett