lørdag 28. mai 2011

Nå begynner det å ligne på noe...


Jeg hadde vel aldri trodd at jeg skulle få noe som lignet på en ordentlig hage, heller ikke at jeg skulle synes at hagearbeid var utrolig morsomt. Men det er det faktisk, og hele den siste lønnen har jeg svidd av på hageblomster og frø. Så nå har jeg nesten fått ferdig to bed, som selvfølgelig inneholder både peoner og hortensia, og for første gang har jeg altså blomster som ikke er ugress i hagen:-) Juhuu!
Nordlendingen har dessuten snekret en forlengelse av terrassen, og trapp opp til gjestehytten, sånn at vi kan gå tørrskodd fra huset og bort til hytten, samtidig som vi har fått mer helhet i uteområdet, og den løsningen er vi strålende fornøyd med. Etter år med endeløs graving, begynner vi omsider å få skikk på hagen. Det er jo litt kjekt å slippe at folk spør om vi nettopp har flyttet inn, når vi tross alt har bodd der i over syv år. Men Rom ble som kjent verken bygget på en dag - eller syv år...


Til og med på bergknausen i bakgrunnen har jeg optimistisk sådd, og krysser fingrene for at biblommen spirer, og til slutt vil spre seg med sine fine, hvite små blomster utover berget.

Men nå må jeg løpe ut å kjøpe et par blomster til til bedet:-)

Ha en fin lørdag!

22 kommentarer:

  1. Om det har tatt aldri så lang tid - resultatet er jo blitt superfint! Og når alt du nå planter ut får "bredd litt om seg", blir det sikkert enda finere..
    God helg :)

    SvarSlett
  2. Så fint det ble :o) Det er gøy med planting - våren og forsommeren er herlig. Høsten er litt mer kjip... når man må rydde opp i alt...
    Peoner er så flotte og så enkle å få til. De krever lite, men gjør utrolig mye ut av seg når de blir store :o)
    (Og ja, har brukt "litt" penger på blomster, jeg også...)

    SvarSlett
  3. Herligland så fint du har det
    Deilig uteplass som jeg håper du får brukt mye iår

    SvarSlett
  4. Så kjempefin dere har fått det og så morro at du liker hagearbeid, for det kan gi deg mange gleder fremover :) Jeg pleide å sitte om vinteren, for å finne ut hva som blomster da og hva da... for jeg hadde gleden av å prøve noe nytt hver år :))
    Ha en fin helg, klem.

    SvarSlett
  5. Dette ble superfint.

    Folk hater vel at jeg stadig kommer med gode råd, men jeg gjør det likevel. Jeg håper at de på hagesenteret fortalte at Hortensia med farge trenger sur jord (Rododendronjord) for å beholde fargen? Dessuten er det ikke sikkert at denne typen Hortenisa overlever vinteren. Her hos oss må Hagehortensia settes frostfritt om vinteren.

    SvarSlett
  6. Så fin uteplass! Dere er heldige! Håper været blir av en slik karakter at dere får brukt den masse i løpet av sommeren:-D
    Fortsatt god helg!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Kjempelekker og gjennomført!

    Jeg har et sammensurium av en hage, noget neglisjert.. Men har gode intensjoner :)

    Jentene får betalt 20kr pr. bøtte med løvetann de plukker og for 7 og 10åringer blir det god timebetaling :)

    Ha en skjønn helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Gosh, fint! bare et lite tips; jeg ville ha plantet mer vintergrønt innimellom blomstene i de 2 bedene. Spesielt en vintergrønn, litt større busk bakesrt i bedet. men det kan jo hende det er for mye fjell på fjellsida;o) (hva vet vel jeg..)
    Hagehortensian du har plantet er fin, men dør muligens til vinteren, eller den blir ihvertfall bare til noen kvister. Bunndekkende stauder vil også være fint.
    Og gjør du alt dette..så blir det PERFEKT!!
    god helg!

    SvarSlett
  9. Jeg synes jo det har lignet på noe hele tiden...
    Jeg ble tante i dag, så da blir det en Bergenstur en eller annen gang....

    SvarSlett
  10. Dette ble kjempefint!!!
    Det ble en flott helhet over det hele,så koselig gjestehytte med lekkert uterom:)
    Ønsker deg en videre god helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  11. Ja, du er skikkelig gang her. Ligner veldig mye på en skikkelig hage, spør du meg. ☺

    SvarSlett
  12. Olala Barbro!!!
    Dette ble jo bare sååå bra;)
    Kjempefiiint ♥
    Så flinke dere er...

    God lørdag!

    Klem Line

    PS: Mangler fortsatt adressen og sende premien din til...

    SvarSlett
  13. Hei pa deg!
    Utrolig sa fint det er blitt!!! Lykke til med hagearbeidet!

    klem mette

    SvarSlett
  14. så utrolig fint det har blitt. Deilig med terrasse som går mellom husene, mye renere. Det blir sikkert enda flottere når det begynner å spire og gro etter hvert. Ha en fortreffelig lørdag og nyt terrassen og hagearbeidet som er gjort.

    SvarSlett
  15. Så flott!! Jeg liker slike store terrasser, for det er så enkelt og så slipper man plen også;)
    Nyt velgjort jobb og helg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  16. dette ble jo kjempefint, blir nesten litt inspirert her jeg sitter, bare ikke si noe til nordlendingen min, da får han dånedippen hahaha

    SvarSlett
  17. Det ser veldig bra ut, Barbro!

    SvarSlett
  18. Så mye "grønt" her var kommet i det siste! Flink du er! Jeg har så lite interesse av hage, desverre... får ikke til noe her. Ikke det at jeg har prøvd en gang. Blir noen krukker her og der med blomster i... noen ganger lever dem, og noen ganger ikke... jaja... Prøver meg på en urtehage på verandaen nåda!! Hihi, ja lykke til sant??

    SvarSlett
  19. å så utrolig flinke dere er!! nå fikk jeg lyst til å gå ut i min hage! men kanskje litt sent... klokken er jo 22. hehe håpe på sol i morgen!

    SvarSlett
  20. Så utrolig fint det ble, Barbro :-) Dere er flinke! Regner med at vi får se bilder når hagen blomster også :-D

    Ha ei fortsatt fin helg - klem Siv

    SvarSlett
  21. Så utrolig fint det er blitt da Barbro.. Du og nordlendingen er kjempeflinke!!
    Gleder meg til å se den "live" Håper sommeren kommer snart slik at dere får nyte hagen fullt ut.
    Klem fra Monica

    SvarSlett