søndag 19. februar 2012

Omplassering


Vi nøyer oss ikke med noen usle kvister når det først er fastelaven, så her har vi fått i hus vårt eget fastelavenstre. Jeg føler vel kanskje at ungene er i overkant vant med at mor sleper i hus mye rart, for ingen av dem leet så mye som på et øyelokk da det sto et fjærkledd tre i stuen.


Ingen reagerer på at ting flyttes på heller, untatt nordlendingen, men han er ikke hjemme, så derfor er det perfect timing for litt ommøblering. Det er dessuten lettere å få tilgivelse enn tillatelse.

Og jeg synes at jeg faktisk er ganske flink som har klart å flytte veggskapet, og skru det opp igjen - i vater. Det ble jo litt huller etter skapet og hyllene som hang over skjenken,




 men de er godt kamuflert bak stort bilde hentet fra loftet. Siden nordlendingen er inne og leser bloggen hver dag, så kan jeg berolige med at hullene skal sparkles og males, sånn at ingen kommer noen gang til å gjette at det har hengt noe som helst der tidligere.


Til mitt forsvar skal dessuten sies at ommøblering er en særdeles billig form for fornyelse.

Jeg går forresten ut fra at nordlendingen legger merke til at kommoden har fått ny plassering også, så jeg føyer til at de to små skapene har byttet plass med kommoden. Noe som ble mye bedre.

(Små barn som må smøre maten sin selv, siden mor holder på med langt viktigere saker)
I min voldsomme iver etter fornyelse, har jeg jammen slengt på vårduken og:-)

Ha en fin kveld!

14 kommentarer:

  1. Så fint dere har det.
    Ja, den nordlenningen din er vel like spent hver gang han kommer hjem:)
    Flott at barna blir selvstendige.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Kjempe fint....det er ikke mye som skal til nei.
    Her males det og stuen har fått en blå vegg ehhhhh men
    det ble veldig fint trur eg

    Fin kveld til deg

    Klem

    SvarSlett
  3. Veldig koselig med fastelavenstre!!:) Men jeg måtte le godt når du skrev at ingen la merke til det.. :):) Kjenner meg litt igjen der..:) Ønsker deg en fin kveld!Klem

    SvarSlett
  4. Fastelavenstre var jammen en fin ide :O)

    Jeg har flyttet om her i helgen, noen gamle møbler etter min mormor er kommet i hus. Da måtte en del annet flyttes på, men bra ble det!

    Ha en fin kveld,
    klem :O)

    SvarSlett
  5. Tenker han vert fornøgd med resultatet!

    SvarSlett
  6. Fastelaven ja. Det har jeg ikke fått med meg selv om jeg sikkert skulle ha fastet litt hi hi hi.
    Vakkert har dere det. Så lyst, trivelig og vårlig.
    Kos mandag til deg
    Klem

    SvarSlett
  7. Herlig Barbro:) Synes du er flink jeg, vi klarer det vi jenter også vettu:) Nordlendingen synes nok det er fint han også:) Og selvdrevne barn er bra:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  8. Forandring fryder. Dette ble lekkert Barbro :)
    KLæmmer

    SvarSlett
  9. Du er flink, Barbro, som flytter og fikser opp selv. Tenker mannen din er kjempeimponert over deg.

    SvarSlett
  10. Hehe, her har vi nøyd oss med riset som lillegull hadde med hjem fra barnehagen ;)

    SvarSlett
  11. Det ble så fint atte :) Spesielt fint med det flotte bilde ditt i svart hvitt. Det fortjente hedersplassen..

    Klem...

    SvarSlett
  12. Synes det ble mye bedre med bld over kommoden! Tenk at det flotte bld var gjemt bort på loftet! ;) Alltid gøy med ommøblering, og som du sier er det en billig fornyelse. Og alle (kvinner) liker fornyelser i interiøret vel... Nydelig duk har du også, stoffene gikk perfekt sammen! Ha en flotters kveld

    SvarSlett
  13. Tusen takk for knalltøff piratvinkel og sjørøverpose, Nicholas var storfornøyd, så nok en gang, tusen takk :-)

    ps:Dritkult bilde, du må ikke gjemme slike mesterverk på loftet

    KLem Helen

    SvarSlett