onsdag 27. juni 2012

Omsider i havn


JUHUU! Der var vi jammen i havn med den siste bursdagsfeiringen for i år her i huset, noe som for mor i hvert fall har fortont seg som en maratonfeiring med en nærmest uendelig kjøkkentjeneste. 


Å hive seg i kakebaking atter en gang, var særdeles lite fristende.

Jeg gikk for de enkle kakene denne gangen. Egentlig hadde jeg tenkt å lage kokosboller, men hvorfor ikke forenkle det også og lage en stor kokosbollekake. Eller skumkake om du vil. Dessuten gjelder det å sysselsette ungene og. De synes jo ofte kjøkkentjeneste er gøy. Så veslesnuppa pyntet skumkaken med smeltet sjokolade og kokos.


Og siden jeg synes barnearbeid er en fin ting, så ble veslesnuppa satt til å pynte muffins,

og kjevle ut bolledeig.

Skal si det gikk unna på kakepynten... Utrolig hvor mange sølvkuler det er plass til på en liten muffins.


Akkurat nå føles det som om jeg aldri kommer til å få lyst på kake igjen. Dessverre et forbigående fenomen.


8 kommentarer:

  1. Barnearbeid er rent ut nødvendig. Veldig flink kjøkkenhjelp du har. Og kokosbollekake var smart.

    SvarSlett
  2. Men deilig med sommerbarn da ikke sant? Litt lettere med bursdagsfeiringer da, og vi har faktisk feiret et bursdags"barn" idag også http://lillebessas.blogspot.no/2012/06/sommerbarn.html, men må jo si at det var litt mer snert over dette kakebordet ditt;)

    SvarSlett
  3. Hei på deg! ja det er er et stress uten like når det først står på men egentlig veldig kjekt å tenke tilbake på. men den skum kaken virket veldig spennende og namnam for en sånn kakaemoms som meg hehe har du lyst til å dele oppskriften med oss? du må ha en super dag i dag i solen! klemmer fra Yvonne.

    SvarSlett
  4. Gratulerer med vel overstått maraton :) Det ser jo ut som du har en flott medhjelper da :)

    SvarSlett
  5. Så hyggelig dere har gjort det! Synes ikke dette så enkelt ut i det hele tatt! Tenker gjestene storkoste seg :-) Jeg har et lignende bursdagsmaraton hver februar, så jeg vet hvordan du føler deg. Kjøkkenmaskinen får noen uker fri etterpå, men så kommer bakelysten sigende igjen... Så fint at barna får være med på forberedelsene. De fleste barn liker det veldig godt også er det så hyggelig å gjøre noe sammen.
    Håper du får hvilt deg ut etter feiringen! Ha en fin dag!
    Klem fra Mariann

    SvarSlett
  6. Tenker nok familien din hadde blitt småfortvilet hvis du hadde sluttet å bake, ja!! Så det er bra det er forbigående.
    Kjempeflott dekket bord!
    Og du, så stor jenta di har blitt!!: )
    KLEM!

    PS: Lurer på om bloggen din dukker opp hvis jeg googler "barnearbeid"....;)Hihi!!!

    SvarSlett
  7. Synd man aldri blir kakelei:)) Ei slik kake var smart, ei skikkelig skumkake:) Flink jenta di som er med og pynter og kjevler!
    Likte glassene dine under her også..malte du dem først? Lekre ble de ihvertfall!
    Nyt dagene mot juli, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  8. Utrolig fine farger og pynt! helt herlig:) du er så god å få det til! ser ikke ut som du er dritt lei i det hele tatt! kakene så herlige ut og:) hehe, kult med sjikkelig skumkake;)
    koselig kjøkken og fine skaper jeg ser rundt bordet, jeg liker stilen din:)
    klem fra june.)

    SvarSlett