torsdag 14. juni 2012

Utekjøkken


Jeg er ikke spesielt glad i å lage mat. I hvert fall ikke innendørs.

Men utendørs er matlaging gøy. Til og med sånne kjedelige ting som å vaske, skrelle og kutte grønnsaker blir lystbetont.


Så jeg ønsker meg et lite utendørskjøkken på denne siden av huset, i nærheten av kjøkkenvinduet.


Jeg likte godt denne benken her. Praktisk, fin, og passe stor.


Selv om jeg gjerne skulle hatt anledning til å ha noe sånt...


Kanskje litt vel spartansk, men fullt brukendes. Man er da ikke kresen, bare man får et utekjøkken...


Men jeg krysser fingrene for at nordlendingen snekrer et lite utekjøkken til meg, som selvsagt skal være hvitmalt, og hvor jeg skal stå sommerbrun i lyserosa kjole, og mine barn vilt og hemningsløst skal kaste seg over de oppkuttede grønnsakene mor serverer dem. Jepp, utekjøkken hadde virkelig vært noe:-) Jeg tror jammen jeg skal lage noen arbeidstegninger med en gang. Sånn for å få nordlendingen på gli.


Bilder lånt fra Klikk.no, Maxbo og VG.

13 kommentarer:

  1. Aaaaah, utekjøkken er så fint og praktisk!! håper mannen får snekret ett til deg så fort som bare det, så får du sole seg imens så du er klar til og ta på den hvite kjolen ;)

    Ha en fin ettermiddag -
    Klem jatte :)

    SvarSlett
  2. Du har jo en perfekt plass til akkurat et utekjøkken, så jeg tror nok du får nordlendingen på gli med skissene du er i gang med :)))
    Du får love han herlige måltider med eller uten godt i glasset :) Knis...

    Lykke til med bearbeidingen :)
    Klem Heidi

    SvarSlett
  3. Virkelig en god idè, Barbro!
    Jeg har også utekjøkken på ønskelisten,
    så blir nok å følge nøye med på utviklingen videre her hos deg. Du har en tendens til å vise godt gjennomførbare idèer:)kan like det!
    Lykke til med alle trinnene i prosjektet:)
    Beate

    SvarSlett
  4. Ååå det hadde vel vært konge å hatt det! På min lille terrasse som ligger klemt tett mellom rekkehusene her blir det nok bare med drømmen ;o)

    Lykke til med plantegninger og bearbeiding av nordlendingen din!!

    Hilsen annen nordlending i vest ;o)

    SvarSlett
  5. Du er jo ei driftig dame, så det dukker vel snart opp et utekjøkken;)

    SvarSlett
  6. Om du drar nordlenningen med deg på ferie i en campingvogn med gulvflate på 8 kvadratmeter, så lover jeg deg at kjøkkeleringen kommer til å foregå ute, om enn ikke på fancy utekjøkken.. :-p

    SvarSlett
  7. Krysser fingrene for at du får deg utekjøkken :-)

    Klem Siv

    SvarSlett
  8. Hei Barbro!! :) tusen takk for trivelig kommentar!! Et utekjøkken høres kjempefint ut! Dere har en helt utrolig flott uteplass!
    Vi skal til å bygge uteplass nå ,forhåpentligvis under tak,det skal bli så godt! Så mye fint du har sydd i det siste,slik putetrekkjole har jeg lyst å prøve ut og! Ha en fortsatt fin kveld! R.

    SvarSlett
  9. Du har jo hvertfall plass til det. Hadde gjort seg fint på terassen der ja:-)

    SvarSlett
  10. Det synes jeg også du skal gjøre ;-))

    SvarSlett
  11. utekjøkken er kjempegreit - husk å lage det slik at du kan koble til vann.
    Jeg tror faktisk jeg ville ønska meg ei verandadør hvor kjøkkenvinduet står også jeg ....
    Lykke til

    SvarSlett
  12. Ja dette har jeg lyst på også. tror jeg må linke hele innlegget ditt til min Bergenser.
    Klem

    SvarSlett
  13. Oh i just discover your blog thanks "heart handmade UK!" oh you are so creative, your ideas, thank you to share I will visit again!

    SvarSlett