lørdag 29. september 2012


Det er alltid stas når loppemarkedsesongen starter. Litt nedtur var det imidlertid at Interiør- og boligmessen i Grieghallen og loppemarkedet nede på skolen falt på samme helgen. Desto større var gleden da jeg rundt lunsjtider i går oppdaget at det var loppemarked på bedehuset samme dag OG at de åpnet om en liten halvtime. Akkurat nok tid til å kle på seg fullt regntøy og hive seg på sykkelen. Litt øs-pøs regn- og ruskevær stopper ikke en yr loppemarkedentusiast/ bergenser:-)


Ikke en gang det faktum at det var lite lopper å finne kunne overskygge gleden over det å faktisk være på sesongens første loppis. En kakeboks, en kopp og to små heklebrikker ble gårsdagens utbytte.

Muligens blir man noe ukritisk av å være på høstens jomfruloppis, og kakeboksen var kanskje en smule kitsch, men så var den i hvert fall fin til å ha telys, fyrstikker og lignende i. Oppbevaring får man jo aldri nok av, og kitsch kakeboks er tross alt bedre enn telys i plastpose:-)

Vimpelrekke nr. 19 er produsert...
Storproduksjon av vimpler er i gang, og når jeg først var på hjul så svippet jeg likså godt innom Jysk for å kjøpe inn 50 meter skråbånd. Greit å slå to fluer i en smekk:-)


Og for de som lurte på hvordan det gikk på Interiør- og boligmessen, så kan jeg kort oppsummere:
Hyggelig bloggfrokost. Koselige bloggere. Innholdsrike goodiebags. Fine utstillere. 

Nå gjenstår bloggmiddagen:-)

6 kommentarer:

  1. Du har jo fått både i pose og sekk syntes jeg.......ingen av delene på
    meg.....men kjolesøm er det blitt
    Kos deg på middagen

    Klem

    SvarSlett
  2. For ein effektivitet! Eg har kun klart å få med meg messa og syns det var påkjenning stor nok. Mange inntrykk og mykje fint. Ser ut for at det kunne vere like spennande å gå på loppis! Meir høveleg for lommeboka i alle fall! :)

    SvarSlett
  3. Herlig at loppesessongen er i gang :)
    Fine lopper du fant, fint med slike skjøre kaffekopper.
    Fine å ha t-lys i disse koppene også ;)

    Ha en fin kveld !
    Janne

    SvarSlett
  4. Kos deg på bloggmesse - kan jeg bli med neste gang?

    SvarSlett
  5. Så søte små skatter du har funnet på loppis!! :-)
    Og, din oppsummering av en interiørmesse er helt suveren! Det andre bruker flere blogginnlegg på får du med deg i fire korte setninger, KANONBRA!!!
    Riktig riktig god lørdagskveld! :-)

    SvarSlett
  6. Så mye fint du fant på loppis da:)
    Stilig med vimpelrekker;)
    Kos deg på bloggmessen du heldige;)
    Fin lørdagskveld videre!
    Klem fra Janne

    SvarSlett