søndag 28. oktober 2012


Den første snøen kommer litt som julekvelden på kjerringa. Særlig når det fremdeles er oktober og man bor på Vestlandet. I forfjor snødde det 21. oktober, og den snøen lå til langt ut i mars. Akkurat det ønsker vi ingen reprise av. Aldri har jeg måkt så mye snø, og aldri har det vært solgt så mange snøskufler i Bergen by. Ja, så utsolgt ble det at da Jernia i nabokommunen fikk inn et parti på 10 snøskufler, sendte nordlendingen en kamerat dit for å få tak i til de begge. Men der måtte man ha kølappordning og maks- en- snømåke- til - hver ordning for å unngå basketak og det som verre er. Mangel på snømåker kan få adrenalinet til å nå uante høyder...


Men tidlig snøfall har sine fordeler det og. Man tror at man er mye nærmerer jul enn det man egentlig er, vilket gjør at det kan bli fortgang på en del ting. Som adventskalender for eksempel. Plutselig var nesten alle kalendergavene i hus, siden julen med ett føltes påtrengende nær. Juhuu!


Og plutselig var det laget opp en del julepynt også.


Så nå sitter jeg her og drømmer om at jeg klarer å få ut finger´n og får tatt bilder til julekortene og. Men det er skummelt å flyte på en jeg-er-så-godt-i-rute-til-jul-følelse. Det er liksom som å ri på et 1 - 0 overtak i fotball. Før man vet ordet av det er man hentet inn igjen, og vips så er man på etterskudd igjen...



Uansett, det var deilig så lenge det varte:-)


14 kommentarer:

  1. Ja, jula kommer fort, men vi har hatt påskestemning i dag; sol og kaldt og de 50 cm med snø som falt i går...jeg har begynt å glede meg til sommertida..:)
    Nydelig englepynt, og kalendergaver må jeg virkelig få kjøpt!!
    Ha ei god og ny uke, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Flink er du. noen julegaver er kommet i heimen :)
    og det er vel bare å forsette.
    Snø ja huser godt i forfjor for da måtte jeg kjøre til Voss ;( fint gikk det men ikke noe særlig
    Fine ting du har laget.
    Ønsker deg en fin søndags kveld

    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Du er så flink du, Barbro! Jeg blir så inspirert av deg, problemet er at jeg ikke er helt i form for tiden, så jeg har null energi. Men jeg har ihvertfall kjøpt 14 julegaver og planlagt resten, så er litt fornøyd med det:-)
    Søndagsklem

    SvarSlett
  4. Det er jo egentlig bare å nyte den gode følelsen :-) Må innrømme at jeg har tenkt litt på kalendergaver i helga jeg også ;-) Og så kom jeg plutselig på at jeg har noen gamle blondegardiner liggende, og dem kan jeg sikkert bruke til å lage sånne flott hjerter som deg.....eller?

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  5. Koselig innlegg!! Må vell snart begynne tenke på julegavekalender jeg også! :-)
    Blir moro!! :-)
    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  6. Rart når det kommer litt snø korleis ein begynner å tenke:)her i huset vil mellomste kun ha Lego friends kalender iår så då får de to andre dele på ein pakkekalender,her i huset må de trekke kvar sin gang men det trur eg ikkje de har vondt av,hihi men lurer på kvar år korleis kalenderen skal sjå ut:)
    Ein fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Nydelig julepynt! Du får trøste deg med at dere og de fleste allerede har utstyret som trengs hvis det blir en lik ens vinter i år.

    god start på uka til deg og dine!

    SvarSlett
  8. Heilt nydeleg julepynt du har laga! Inspirerande.
    Artig historie om den snømåka og denne gongen reknar eg med ho står klar om det skulle bli en snørik vinter:-)

    SvarSlett
  9. Vi har fortsatt høst - ikke noe snø ennå:)

    SvarSlett
  10. He he, da venter jeg på snø og arbeidslyst.

    SvarSlett
  11. Heisan Barbro
    Fine, hvite ting på kvist!
    Grattis som retrotapet-vinner. Bare plukk ut den tapeten du ønsker en meter av og send meg en mail (kaspregn@online.no) med adressen din.
    God natt og fin morgendag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  12. Dine hvite pynteting er bare superfine.
    Klem

    SvarSlett
  13. Hei Barbro :)
    Lenge siden jeg har hatt tid til å sette meg ned å lese blogger. Koselig å bla igjennom alle de fine innleggene dine :)
    Og som alltid- du lager så mye flott !!

    SvarSlett
  14. Vakker julepynt:) Begynner med å skrive julegavelister, da føler jeg at jeg er godt i gang;)...reprise på vinteren i forfjor vil vi overhodet ikke ha, vi hadde snøfonner høyere enn garasjen!!! høsthilsen fra meg

    SvarSlett